måndag 10 juni 2013

Göran Greijder och den svenska sommaren....

Göran Greider är för mig en av Sveriges bästa poeter och skarpt tänkande individer. Det är alltid inspirerande att lyssna på honom. Han är alltid kritisk till etablissemanget och förespråkar en politik som präglas av social rättvisa. Han pratar om klass som ingen annan. Han ser orsaken till barnfattigdom klarare än politikerna. Detta är ingen hyllning till Göran utan en hyllning till mångfalden i människors ideologi och kosmologi. Läs hans artikel om barnfattigdom i Sverige :

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=515&blogg=58671

Jag har varit här i Sverige i knappt tre  veckor nu och jag upplever  den Svenska sommaren och det välorganiserade samhället på ett annat sätt än vanligt. Kontrasten mellan Eritrea och Sverige fascinerar mig. Jag känner mig väldigt privilegierad över att kunna pendla mellan två världar som markant skiljer sig åt på alla fronter.  

Inga kommentarer: