A man condemned to a lifetime freedom!!! En man dömd till livstids frihet!!! I am what I am not! I am the sum of my aspirations, dreams, ambitions, shortcomings and strengths e.t.c! Unbuntu: I am because we are! I claim to be a homosapien as long as I care about fellow creatures other than human-beings!!!
söndag 21 juni 2026
Tystnaden talar!
onsdag 10 juni 2026
We are all Omar Abdulkadir Artan in Babylon!
Actions speak louder than words. Enough is Enough. It is about time to treat people who do not respect us and want to humiliate us with the same coin.
I am sick and tired all the hypocrates and liberals who claim to be advocating for humanity and universal rights.
Where are you? It is only unity among our selves that we need most. No more crocodile tears from the perpetrators.
https://www.theguardian.com/football/2026/jun/10/referee-omar-artan-given-heros-welcome-somalia-after-us-entry-blocked?CMP=Share_AndroidApp_Other
https://www.theguardian.com/football/2026/jun/09/world-cup-2026-visa-restrictions-referee-omar-artan-iran-officials?CMP=Share_AndroidApp_Other
https://www.theguardian.com/news/audio/2025/dec/17/ilhan-omar-donald-trump-attacks-on-somali-americans-podcast?CMP=Share_AndroidApp_Other
söndag 7 juni 2026
Ögonblicksbild
Namn? MMBKTM.
Ålder? får inte kommentera ett pågående ärende.
Hur mås? Inte intressant med enskilda ärenden.
Status? stabil.
Yrke? tänkare på heltid och president i Humania republiken på livstid.
Mål? att gå vilse överallt och i alla sammanhang samt att göra bort sig.
Medborgarskap? Humania.
Favorit dag i veckan? MTOTFLS.
Favorit månader? Maj och september.
Gör på fritiden? läser bl.a. gamla dikter och lyssnar på dansk radio.
Motto? livet är bl.a. summan av dina handlingar som påverkar dig och din omgivning.
Hur väljer man "rätt " ? man får testa sig fram till. Du är ansvarig för dina ställningstagande oavsett förutsättningar.
Favorit dryck? mjölk och vatten.
Överskattad? mänskligheten.
Ser framemot? VM i fotboll.
Vinner? Senegal eller Elfenbenskusten.
Förundran? natur, kultur
Hopp? får jag av människors kraft när det kommer till kritan.
Döden? inte helt onödig.
Hatar? idioter som Trump och hans anhängare.
Tystnaden? underskattad.
Tiden? rättvis och orättvis på samma gång för alla har ju 24 timmar till sitt förfogande men alla lever ju inte lika länge.
Mingla? intetsägande kallprat.
Ryssland, USA och Israel? förstummad.
* Öga är till för att våga?
* Öra är till för att höra?
* Näsa är till att messa och missa?
* Tunga är till att betynga?
* Händer och fötter är till för att se till att det händer?