måndag 1 januari 2024

Välkommet 2024

Idag är första dagen av 2024 och känslan är att det kommer att bli något bättre år än 2023. 

Jag kan inte säga att jag har några särskilda nyårslöften. 

Man kan dock alltid sträva efter att bli ännu en bättre människa som lyssnar mer till sina medmänniskor och sina egna röster. 

Jag vill också byta jobb och våga testa något nytt som ger mig nya utmaningar och arbetsglädje. 

Jag vill förändra mitt livsvillkor till något bättre.

Kanske köper jag en sommarstuga någonstans i Skåne eller Småland. 

Alternativet är att köpa en husbil.

Jag har inte landat i något beslut.

Jag har också en odlingslott sedan 2004 och det är nu 20 år sedan jag skaffade den. 

Jag kommer att investera mer där under den kommande säsongen. 

I övrigt känner jag inte att jag saknar något eller ser framemot något specifikt.

Tacksamhet, ödmjukhet och andlighet är min utvecklingspotential som ska prägla min vardag.

Poetiskt filosoferande och reflekterande tillvaro kommer jag att fortsätta med. 

Min son,Ezra's framtid, är som alltid det största livsprojektet som jag kommer att fortsätta engagera mig i med ännu mer energi och nyfikenhet.

God fortsättning!

Inga kommentarer: