lördag 14 januari 2023

Julen 2022

Jag är hög av livet i decembermörkret, att jag inte ens kan se skillnaden mellan gryningen och skymningen......


Undran över förundran förundrar mig....

Sanningen är inte  uppenbarligen en uppenbar uppenbarelse för alla...

Det slog mig i morse att mänskliga relationer hänger på en  skör tråd....

Mitt golv får aldrig vara någon annans tak.....

Det är dock ett pågående faktum och det stör mig in i helsike...

Man ska dock inte kommentera ett pågående ärenden nuförtiden....

Mitt tak är också någon annans  golv......

Jag vill egentligen inte att någon gör anspråk på mitt tak som sitt golv heller men det är ett universellt faktum.....

Gemensamt ägande i gemensamma utrymmen...

Jag vill inte ha en livskamrat att enbart dela tak och täcke...

En kamratlig kamrat, en kramvänlig ängel, en reskamrat att dela vardagen med, vore väl inte fel.....tänker jag...

En påläst och berest medresenärer i livets mysterium...

Har nu testat dejtingappen Tinder i ett dygn och fick ett par likes och skickade hjärtan till många kvinnor....

Svajpa till höger är man intresserad och till vänster tvärtom..

Jag har inget annat underlag att gå efter än den ytliga människan på skärmen och hennes intetsägande texter  på några rader....

Man ska gå in och kolla hela tiden om man fått någon matchning,likes, justera sin presentation och ladda ned ännu fler bilder för att göra ett gott intryck på  potentiella partners som man ska ligga med....blir kär och eventuellt gifta sig med....halleluja....

God is angry America!

Vilken tragedi och slöseri med tid och energi!

Detta är inget för mig. Klarar inte av det.

Höjdpunkten är alltid när jag loggar ut och raderar kontot...

Vilken lättnad!

Det känns som rena lurendrejerit med alla dessa dejt sajtens: happypancake, mötesplatsen, tinder o.s.v.

Det finns säkert många nöjda människor med dessa men jag föredrar att träffa damen i fråga ute på gatan, på tåget, biblioteket med mera men kan inte säga att jag behöver henne nu till varje pris....

Är okej med tillvaron ändå.  Min son är det viktigaste för mig....

Händer det så äger det rum utan att det sker..


Någon frågar mig vad klockan nu är...

Jag svarar: fråga inte mig om nuet eftersom jag blandar ihop det både med det förflutna och framtiden som man gör med minnen...

Jag blandar också ihop livet och döden...

Må en luftbro av ömhet och ödmjukhet förena alla dessa...skrev Senegals första president poeten Leopold Senghor....

Framtida minnen bör inte vara gårdagens speglingar men risken är överhängande för det...

Jag har bråkat med en kusin och en vän under denna julhelg.....2022....

Jag kan inte ta ansvar för andra människors oförskämda beteenden men är medansvarig för att ha eskalerat en händelse som hade kunnat hanteras mer civiliserat....

Vi är alla vilda barbarer trots allt...

Man bör nog undvika vissa samtalsämnen med släktingar och vänner...

Kanske inte....

Hen säger att hen är hög av närhet att hen  inte ens kan se skillnaden mellan kalsonger och trosor...

Kärleken är visst allt annat än blind 

Eller är det så att folk alltid har fel glasögon att iaktta och navigera verkligheten igenom...

Önskemål och verkligheten är oftast på kollisionskurs...

Jag tillämpar därför NASIITT så gott det går. Det innebär att jag försöker att leva upptill Medveten närvaron genom  Nyfikenhet, Acceptans, att Släppa taget, Icke vara dömande, Icke vara strävanden, ha  Tillit till mina medmänniskor och TÅLAMOD. 

Den begripliga, hanterbara och meningsfulla människan finns endast i våra fantasier.....Me-Hret-Ab

Ett gott slut på moment 22 och ett nytt år står för dörren.....2023...

Nyårslöften är lika med en vilsen och bräcklig själ som saknar både GPS och destination....

Åldrande män blir säkrare och tryggare med åren lika mycket som ett vin som länge förvaras .....

Akta dig dock för gubbsjukan din gubbjävel...

Vad bottnar det hela i......?

Vad och vart vill jag?

Välkommen till Bistron.  Vagn 3. På tåget till Göteborg....

Tankar som bekymrar och engagerar ..

Ett liv som alltid ska förvaltas varsamt...

Tomma nyårslöften som aldrig infrias...

Tiden som ständigt påminner oss om vikten av att göra ett aktivt val om allting mellan himmel och jord...varje dag....

Smådetaljer som blir avgörande för ens välbefinnande...

Nu får jag vila lite denna onsdag morgon den 4 januari 2023 klockan 06:11...

Det är en arbetsdag trots allt.....God fortsättning

Inga kommentarer: